im.puls
Cellofest Ljubljana 2022
Med 10. in 16. oktobrom 2022 je v Ljubljani potekal že četrti festival CELLOFEST LJUBLJANA, ki ga mnogi označujejo za praznik violončelistov in violončela. Gre za tematski glasbeni festival, ki se posveča violončelu in ki ga sestavljata dva dela: cikel koncertov ter delavnice in seminarji z vrhunskimi domačimi in tujimi pedagogi. Letošnji Cellofest je vključeval osem koncertov na izbranih lokacijah, dva mojstrska tečaja s priznanima tujima profesorjema violončela ter dve delavnici - med drugim ponovno tridnevno delavnico za 100 najmlajših violončelistov iz vse Slovenije. Na več lokacijah po mestu so v času festivala igrali tudi mladi violončelisti. Cellofest je znova predstavil violončelo v številnih različicah: kot solistični inštrument, kot solistični inštrument z orkestrom in klavirjem ter kot ansambelski inštrument v 12-članski različici. Na dveh koncertih smo lahko prisluhnili tudi vsem šestim Bachovim suitam za violončelo solo, ki so izziv za vsakega violončelista. Na koncertih so nastopili vrhunski domači in tuji violončelisti. Kot tudi doslej je Cellofest spodbudil skupno muziciranje izstopajočih slovenskih violončelistov. Pri izvedbi zadnjega Cellofesta Ljubljana so sodelovali:
- angleški violončelist Thomas Carroll, ki je na prvem koncertu Cellofesta 10. oktobra s Simfoniki RTV Slovenija izvedel monumentalni Dvorakov koncert za violončelo in orkester ter na drugem "Bachovem" večeru, ki je bil 14. oktobra, še 6. Bachovo suito za violončelo solo,
- edinstveni slovenski glasbenik Kristijan Krajnčan, ki je kot DrummingCellist (v tem projektu igra hkrati bobne in violončelo) 11. oktobra v Kinu Šiška premierno predstavil svoj novi album Zabučale gore,
- nemški violončelist Julian Steckel, zmagovalec prestižnega ARD tekmovanja v Münchnu, ki se je predstavil skupaj z odličnim nemškim pianistom Paulom Riviniusom v okviru Srebrnega abonmaja v Cankarjevem domu,
- 6 izbranih violončelistov, ki so izvedli vseh šest Bachovih suit za violončelo solo (Domen Marinčič, Gregor Fele, Thomas Carroll, Maruša Bogataj Turjak, Alja Mandič Faganel, Kaja Kapus)
- slovenski violončelist Sebastian Bertoncelj, ki se je predstavil z recitalom skupaj z italijanskim pianistom Sebastianom Mesaglio v DUU SEBASTIAN,
- izjemna vokalistka in skladateljica Zvezdana Novaković, ki je nastopila z 12-člansko zasedbo violončelov CELLO ATTACCA!!
V okviru Cellofesta je bil na sporedu ponovno tudi zaključni koncert 3-dnevne delavnice za najmlajše violončeliste iz vse Slovenije, v katerem je zaigralo v orkestru violončelov 86 mladih čelistov v starosti med 5 in 14 let!
Plečnik & A-cappella 2022
Med 8. septembrom in 6. oktobrom 2022 smo organizirali že tretjo izdajo cikla Plečnik in a-cappella, ki je vključevala ponovno pet vokalnih koncertov na petih Plečnikovih lokacijah po Ljubljani. Letošnje lokacije so bile: vrt za Plečnikovo hišo na Trnovem, atrij in Velika čitalnica Narodne in univerzitetne knjižnice (NUK), cerkev sv. Cirila in Metoda za Bežigradom in cerkev sv. Frančiška Asiškega v Šiški. V ciklu so se predstavili Zbor Slovenske filharmonije, Komorni zbor Orfej, Vokalni ansambel Elinor, Komorni zbor KGBL in vodilna avstrijska a-cappella zasedbo LALÁ. Letošnji cikel se je zaključil 6. oktobra s prav posebnim koncertom zbora Slovenske filharmonije pod taktirko dirigentke Jerice Bukovec v cerkvi Sv. Frančiška Asiškega v Šiški, ki smo ga poimenovali Zareze, spominjanje in novi mir (Naša nedokončana žalovanja po letu 2020). S koncertom smo želeli ozavestiti proces žalovanja po pandemiji Covid-19 in se spomniti vseh, ki so bili prisiljeni v času pandemije zaradi narave bolezni umreti sami, v izolaciji in brez svojcev, pa tudi vseh, ki jim je pandemija kakorkoli spodnesla tla pod nogami. Pri zasnovi koncerta sta sodelovala tudi filozof Lenart Škof in skladateljica Bojana Šaljič Podešva.
Plečnik & A-cappella 2021
Med 9. in 29. septembrom 2021 je im.puls v Ljubljani organiziral že drugič koncertni cikel PLEČNIK & A-CAPPELLA. V koncertnem ciklu se dopolnjujeta glasba in arhitektura, natančneje vokalna glasba in arhitektura mojstra Plečnika, ki je bila pred kratkim vpisana na Unescov seznam svetovne naravne in kulturne dediščine. Na petih slikovitih Plečnikovih lokacijah v Ljubljani smo lahko prisluhnili petim priznanim vokalnim zasedbam in zborom. Z dialogom med Plečnikovo arhitekturo in vokalnimi mojstrovinami želimo poslušalcem oplemenititi njihovo doživljanje glasbe in zanje pripraviti pravo umetniško doživetje za oko in uho. Cikel smo letos pričeli s koncertom Ljubljanskih madrigalistov "pri mojstru doma", na vrtu za Plečnikovo hišo na Trnovem, kjer so ob sprehodih nastajale njegove arhitekturne kreacije in kjer se je pogosto srečaval s sosedom in prijateljem Franom Saleškim Finžgarjem. S koncerti smo nadaljevali v Narodni in univerzitetni knjižnici, njegovem monumentalnem delu, ki prav letos praznuje 80-letnico izgradnje. Prava poslastica je bil koncert zasedbe Ingenium Ensemble v Veliki čitalnici NUK-a, ki velja za Plečnikov arhitekturni biser, evrovizijski zbor iz leta 2017 Carmen manet pa se je predstavil v atriju NUK-a. Koncertni cikel smo zaokrožili s koncertoma v edinstveni cerkvi sv. Cirila in Metoda za Bežigradom s prav posebnima sporedoma: s srednjeveško obarvanim sporedom na temo kodeksa Llibre Vermell (Rdeča knjiga) iz samostana na gori Montserrat v Kataloniji (APZ Tone Tomšič) in soočenjem nemške in francoske sakralne glasbe 19. in 20. stoletja (Komorni zbor Dekor).
Glasbeni dialogi 2021 v Kopru
Med 8. in 29. septembrom 2021 je im.puls v Kopru organiziral nov koncertni cikel GLASBENI DIALOGI. Gre za nov koncertni cikel, ki bo potekal enkrat letno v dvorani sv. Frančiška Asiškega v Kopru. Koncerti so bili letos ob sredah zvečer. V ciklu nameravamo občinstvu vsako leto predstaviti po eno glasbeno pokrajino. Letos je bila v našem fokusu Avstrija. V ciklu so se predstavile štiri različne glasbene zasedbe in slikovito upodobile raznovrstnost glasbenega ustvarjanja te regije. Na prvem koncertu so nas v čas dunajske klasike popeljali štirje ugledni avstrijski glasbeniki mednarodnega slovesa. Prisluhnili bomo monumentalni simfoniji »Eroica« Ludwiga van Beethovna v redko izvajani originalni priredbi za klavirski kvartet izpod peresa Beethovnovega učenca Ferdinanda Riesa ter edinemu izvirnemu delu Franza Schuberta za to zasedbo. Na drugem koncertu smo bili priča glasbi dinastije Strauss, ki je tako močno zaznamovala 19. stoletje in navduševala občinstvo po vsem svetu – tudi v naših krajih. Program je bil začinjen z opernimi arijami tistega časa. Tretji koncert nam je postregel z večerom avtorske glasbe, ki temelji na judovski klezmer glasbi. V interpretaciji mladih avstrijskih glasbenikov smo prisluhnili njihovi z energijo nabiti sintezi tradicionalne in sodobne glasbe. Cikel je zaokrožil pravi medkulturni dialog, dialog med slovenskim harmonikarjem Borutom Morijem in v Gradcu živečim violinistom Igmarjem Jennerjem, ki skupaj ustvarjata že šestnajst let in navdušujeta občinstvo z uigranostjo in tehnično dovršenostjo.